dimarts, 13 de gener del 2009

JClic. L'ordinador pot ser un bon mestre?

El passat Dimecres dia 7 de Gener el Grup 7 ens va presentar el JClic.


Va ser una exposició interessant que ens va permetre conèixer el programa i les seves aplicacions de forma general.


Ens van ensenyar algunes de les aplicacions que té aquest programa com per exemple, com crear activitats de treball per l’alumne , els tipus de competències que són susceptibles de ser treballades, algunes experiències d'ús del JClic...i fins i tot ens van proposar una dinàmica diferent, innovadora que com a futurs mestres podríem utilitzar. Consistia en utilitzar un tablet Pc amb el programa JClic com a recurs per a posar deures als alumnes!

Ara bé, va sortir un tema interessant a debatre:

El conjunt d'aplicacions del JCLIC, podrien arribar a substituir, realment, la figura del mestre?


La majoria de nosaltres pensavem "esperem que no", però ....
  • realment seria ètic?

o millor dit...

  • la substitució del mestre pel JClik seria més eficaç i millor per la formació l'alumne?


Des del meu punt de vista no. Penso que la feina d'un mestre va molt més enllà d'un conjunt d'aplicacions múltimèdia amb les que crear, realitzar i evaluar activitats.


Un mestre ha de ser una persona a qui l'alumne tingui com a referent, no com a exemple a seguir ni a imitar, però sí com a guia al llarg del seu procés d'aprenentatge. Un nen, en la seva etapa de formació, necessita una persona amb qui dialogar, reflexionar sobre els temes que es plantegin, una persona que li sàpiga raonar les coses....en definitiva, un suport que qualsevol nen durant la seva etapa de Primària necessita.


Ara bé, per mi el JClic sí que és un recurs educatiu útil, sempre i quan s'utilitzi de forma complementària a l'activitat del mestre ja que és un programa que t'ofereix la possibilitat de crear molts tipus d'exercicis amb les quals poden treballar-hi nens des de l'etapa d'infantil fins a la ESO. A més, l'existència de diferents nivells de dificultat permet al mestre veure la progressió del nen.